De start van onze reis - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Nicolette Hoefsloot - WaarBenJij.nu De start van onze reis - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Nicolette Hoefsloot - WaarBenJij.nu

De start van onze reis

Door: Nicolette

Blijf op de hoogte en volg Nicolette

23 September 2014 | Hong Kong, Hong Kong

Vandaag is onze reis begonnen! Helaas begon het allemaal niet heel soepel... Bij het inchecken kwamen we erachter dat we al een visum hadden moeten hebben voor Vietnam. Wij dachten dat we dat op het vliegveld in Vietnam konden regelen. Niet dus. Gelukkig werd er een eenvoudige oplossing bedacht; vlieg naar Hong Kong, vraag daar bij de Vietnamese Ambassade een visum aan en neem een vlucht later naar Vietnam. Na nog wat vertraging met het inchecken (de bagage moest natuurlijk ook een vlucht later naar Vietnam) konden we eindelijk gaan!

Na een prima vlucht van 11.50 uur kwamen we om half 7 's ochtends aan in Hong Kong. Bij elkaar mischien 3 uurtjes geslapen dus niet heel erg uitgerust. We hadden een goede routebeschrjiving van de vliegtuigmaatschappij meegekregen om bij de ambassade te komen. Eerst met de trein naar het centrum, daarna nog een stukje met de taxi. "Binnen anderhalf uur kunnen jullie het geregeld hebben!" Om half 9 stonden we bij de ambassade maar dachten ze er iets anders over. Het kan wel vandaag, maar dan kunnen we ons visum om 5 uur 's middags ophalen. Klein probleempje, ons vliegtuig vertrekt om half 6! Dan mogen we om 4 uur komen.

Met een beetje buikpijn toch Hong Kong gaan verkennen. We konden toch niks anders doen. Met de trein zijn we naar de overkant van het water gegaan. Daar hadden we een mooi uitzicht over de Skyline van Hong Kong central. Daarna met de ferry weer terug en lekker geluncht. Een uur geleden, om 1 uur, nog even naar de ambassade geweest. Is ons visum misschien al iets eerder klaar? :-) We willen die vlucht van half 6 echt halen! Nu mogen we om half 4 komen. Tot die tijd zitten we te wachten in het koffietentje om de hoek... niet heel rustig maar wel heel moe!

In het volgende verslag laat ik weten of het allemaal gelukt is met ons visum en of we onze vlucht hebben gehaald.

• 23 September 2014 - 08:50

An:

Oh jee, wat een start. Gelukkig dat ze met je mee denken, jullie zullen vast niet de eersten zijn die dit voor hebben. En het voordeel is dat je tips genoeg hebt dus een dag meer of minder in de ene stad maakt niet uit toch? ;-)
    Hoop dat het vlot gelukt is en jullie met gemak de vlucht hebben gehaald.

• 23 September 2014 - 11:53

Marjolein:

Oei, jullie maken het verhaal wel spannend, wat een cliffhanger!!! Gaan jullie dat elke keer zo doen? ;-)
    Wil je weten hoe dit afloopt? Kijk dan vanavond, om 20:00 uur bij SBS6. Eh, oh nee... haha!
    Hopelijk is het allemaal gelukt! Goeie eerste beproeving voor jullie avontuur. Als dit gelukt is, komt het de rest van de reis ook vast goed! xxxxxxxxxxxxxxxxx

• 23 September 2014 - 11:54

Elly:

Wat een toestanden allemaal.Ik hoop dat jullie wel een leuke dag hebben gehad in Hong-Kong, en zo hebben jullie onverwacht toch iets meer gezien dan in de planning zat.
    Ik hoop wel dat de rest van de vakantie zonder dit soort akkefietjes verloopt, en wensen jullie veel succes bij het verkrijgen van het visum voor Vietnam.

• 23 September 2014 - 14:45

Antwan:

Haha! Goed begin van de reis. Geniet ervan luitjes, waarschijnlijk heb je er al om kunnen lachen in het vliegtuig naar Thailand. Als jullie die gehaald hebben uiteraard :)

• 23 September 2014 - 20:50

Alessandro :

Ik hou het niet meer hoooorrrrr,:-)!

• 24 September 2014 - 11:00

Evelien:

Ooooooow wat spannend!!!
    Hopelijk was dit jullie portie ellende en tja.. vanaf nu kan het alleen maar beter worden toch...!
    Doe voorzichtig!
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

• 26 September 2014 - 17:09

Barbara Hoefsloot:

Ik ben wel heel benieuwd naar jullie volgende verhaal!! Ik neem aan dat alles vast goed is afgelopen.... Geniet van jullie verdere reis! Heel veel plezier!! Liefs, xxx