De laatste dagen - Reisverslag uit Waiheke Island, Nieuw Zeeland van Nicolette Hoefsloot - WaarBenJij.nu De laatste dagen - Reisverslag uit Waiheke Island, Nieuw Zeeland van Nicolette Hoefsloot - WaarBenJij.nu

De laatste dagen

Door: Nicolette

Blijf op de hoogte en volg Nicolette

20 December 2014 | Nieuw Zeeland, Waiheke Island

Onze laatste dagen Nieuw Zeeland zijn nu echt aangebroken! Maar gelukkig nog tijd zat om mooie dingen te zien.

In Te Anau hebben we een boottocht geboekt naar Doubtfull Sound. Hier kan je alleen per boot of helicopter komen. We werden vroeg opgehaald op de camping met een bus van de organisatie. Nadat alle andere toeristen ook opgehaald waren reden we naar Lake Manapouri. Hier gingen we met een boot het meer over. Daarna stapten we weer in een bus om door de bergpas te rijden en vervolgens op de boot die ons door de Doubtfull sound zou varen. Prachtige om te zien die fjorden. Ook heel veel watervallen! Doordat de wolken tussen de bergen blijven hangen regent het hier meestal. Het was daardoor op sommige plekken erg mysterieus! Onderweg nog een kolonie van wel 200 zeehonden gezien en een paar blauwe pinguins in het water. Heel speciaal!

Daarna ging onze reis verder naar de Catlins, het zuiden van het eiland. De camping waar wij stonden lag in de Purpoise Bay. In deze baai leeft een groep zeer zeldzame Hector dolfijnen. We hoopten natuurlijk dat we die zouden zien! Iets verderop was een broedgebied van de yellow eyed pinguin. Genoeg dieren te spotten dus! De camping had een prachtige klif waar je uit kon kijken over de baai. Daar hebben we een tijdje doorgebracht in de hoop dolfijnen te zien. Helaas... 's Avonds naar het broedgebied van de pinguin en ja! Op 10 meter afstand zat er 1! Heel rustig liet hij zijn vleugels drogen in de zon na een hele dag in zee. Het schijnt dat de pinguins tot 25 km uit de kust gaan om vis te vangen! Knap dat ze dan de weg terug nog weten...
De volgende dag het plan om weer door te rijden maar we hadden nog geen dolfijnen gezien! De dag ervoor waren ze wel gespot maar lagen wij net even te slapen in de camper. We hebben de camper naar de klif gereden en daar ontbeten. Maar nog steeds geen dolfijnen. Boel inpakken en dan gaan we maar. Maar wat zag Angelo ineens? 2 dolfijnen! Hadden wij even geluk! :-D Na een paar fotootjes op weg naar Lake Tekapo vlakbij mount Cook.

Na een lange rit die de hele dag heeft geduurd kwamen we 's avonds op de camping aan. Wat een mooie omgeving en een lekker weer daar! Besneeuwde bergtoppen met een blauwer dan blauw meer! De volgende ochtend buiten in de zon ontbeten. We hebben daar een sky en observation centrum bezocht, met uitzicht over het meer en de bergen.
Zo mooi dat we besloten een helicoptervlucht te maken over de bergen! Wat was dit gaaaaaaaf! Wel spannend zo'n klein dingetje! Even geland in de sneeuw op een berg tegenover mount Cook en prachtige foto's gemaakt!

Vervolgens doorgereden naar Christchurch waar we een dag door hebben gebracht. Op aanraden van Marjolein en Bas de stadswandeling uit de Lonely Planet gemaakt, maar door de aardbeving van 22 februari 2011 was deze wandeling niet meer wat hij geweest was. Veel gebouwen zijn weg, veel straten afgezet en sommige zelfs helemaal weg. Half afgebroken gebouwen, sommige gestut met containers en metalen pilaren. Veel braakliggend terrein... dit hadden wij 3 jaar na de beving niet verwacht. Ze hebben in de stad wel veel kunst en kleuren aangebracht, waardoor het er niet helemaal dieptriest uitziet. Maar er is nog zoveel schade!
Na deze ervaring terug naar de camper en de tassen ingepakt. Het is alweer tijd om de camper in te leveren en te vertrekken naar onze laatste bestemming, Waiheke Island!

Daar zijn we inmiddels aangekomen voor ons laatste weekend vakantie voordat we weer naar huis gaan. We zitten in een super romantisch huisje met waanzinnig mooi uitzicht over de baai! Kaarsjes, kussens, pianomuziek, champagne, jacuzzi... alles geregeld voor een weekend genieten! Dus dat doen we ook volop! Gister hier prachtig weer dus lekker op het strand gelegen. Vanavond uit eten bij een wijnboer op kosten van de reisorganisatie en morgen onze echt laatste vakantiedag...
Maandag vliegen we via Hong Kong terug en dinsdagochtend landen we weer in Nederland.

Super jammer dat het voorbij is, we hebben het fantastisch gehad! Maar heel fijn om iedereen weer te zien en te knuffelen. :-)

Bedankt allemaal voor het volgen van onze reis en voor iedereen een hele fijne kerst en veel liefde en geluk voor 2015.

Veel liefs Angelo en Nicolette

• 20 December 2014 - 12:56

Ineke Temming:

Hoi Angelo en Nicolette, Dank je wel dat je ons zo hebt laten meegenieten! Met je mooie verhalen, en prachtige foto's. Goede reis terug. En ook voor jullie fijne feestdagen, en veel geluk in het nieuwe en spannende jaar! Liefs, Hans en Ineke.

• 20 December 2014 - 20:31

Gretha Boerboom:

Super mooi verhaal jammer voor jullie dat deze mooie reis nu ten einde is ik wens jullie een hele goede terug reis een fijn kerstfeest en een goed 2015 veel liefs uit oostenrijk helaas zonder snee.jan gretha en beau ps beautje mist fenna

• 21 December 2014 - 00:33

Ans:

Lieve Angelo en Nicolette wat super hoe jullie ons op de hoogte hebben gehouden met al jullie mooie verhalen en de prachtige foto's.We kijken er heel erg naar uit dat jullie weer heerlijk thuis zullen zijn. Voor straks een goede reis terug!!liefs Xxx

• 21 December 2014 - 21:00

Drosta:

Wat een reis man man prachtig, is jullie zeer gegund maar nu als de sodemieter terugkomen,:-)!! Veilige reis terug en tot snel!!!

• 23 December 2014 - 11:16

Nicolien&Andries:

Lieve Angelo en Nicolette,
    Jullie zijn ondertussen weer aangekomen in Nederland. Maar wat hebben jullie een mooie reis gemaakt en veel fantastische dingen met ons gedeeld.
    Geniet nog maar lekker na!
    Fijne feestdagen en tot snel
    Kuss