De 2e week - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van Nicolette Hoefsloot - WaarBenJij.nu De 2e week - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van Nicolette Hoefsloot - WaarBenJij.nu

De 2e week

Door: Nicolette

Blijf op de hoogte en volg Nicolette

09 December 2014 | Nieuw Zeeland, Wanaka

Wow, wat hebben we weer veel prachtige dingen gezien! In Hokitika zijn we naar de Hokitika Gorge gereden, onvoorstelbaar turquise kleurig water wat van de gletsjers afkomt. Doordat het water vermengd wordt met een soort poeder van rotsen wat op de bodem ligt krijgt het deze kleur. (Als ik het goed onthouden heb...) Het lijkt wel nep!
Ook zijn we in Hokitika naar een kiwireservaat geweest. Ze hadden daar 2 kiwi's, een vrouwtje en een mannetje. Het vrouwtje hebben we goed kunnen zien, het mannetje had zich verstopt. We mochten geen foto's maken omdat kiwi's heel erg snel schrikken en zich letterlijk dood kunnen lopen tegen het glas. Maar gaaf om een echte kiwi te zien!

In Okarito zijn we met een boottocht meegegaan. Dit was een tocht over de wedlands en langs regenwoud waar veel vogels broeden, waaronder de white heron (witte reiger). Helaas regende het waardoor we als 2 verzopen katjes in de boot zaten. Maar ondanks de regen was het een mooie tocht en we hebben veel witte reigers gezien.

Daarna weer verder gereden in de hoop op beter weer in Franz Josef. Het was daar nog wel bewolkt maar wel droog. We hebben daar een wandeling gemaakt naar de Frans Jozef Gletsjer. Heel mooi om dat ijs zo dichtbij te zien! Helaas konden we niet dichter bij komen dan 250 meter. Vanwege de laag hangende bewolking zag het er heel mysterieus uit.
De volgende dag zijn we naar de Fox Gletjser geweest. Hier konden we tot 200 meter afstand komen. We hadden graag een helicoptervlucht gemaakt over de gletsjers, maar door de bewolking werd deze afgelast.

Daarna weer verder gereden langs de westkust naar het Zuiden. En ja, in Wanaka scheen het zonnetje! Wanaka is een heel leuk stadje met 2 prachtige meren, Lake Wanaka en Lake Hawea.
We hebben hier een hele mooie wandeling gemaakt naar de Rob Roy Gletsjer. De weg er naar toe was al een hele belevenis op zich. Een half uur over een onverharde weg tussen de loslopende schapen en koeien. Aan het eind werd het helemaal mooi, we moesten door forden heen, waterplassen over de weg. Goed te doen met een 4WD, maar met onze camper...? Gelukkig hadden we een goede chauffeur en kwamen we heelhuids op de parkeerplaats aan. Daar begon onze wandeling. Na bijna 2 uur klimmen en 400 meter hoger kwamen we boven. Wat een prachtig uitzicht! Meerdere watervallen en de gletsjer waar we af en toe zelfs grote stukken sneeuw vanaf zagen vallen! Heerlijk in het zonnetje een broodje gegeten en daarna weer naar beneden. Dat ging in een recordtempo, want geen wc onderweg en natuurlijk moest zwangere Truus erg nodig! :-)

Op de terugweg zagen we nog een verdwaald lammetje. De meeste schapen vluchten weg als je eraan komt, maar dit lammetje niet. Hij bleef midden op de weg lopen en liep heel hard te mekkeren! Een stuk land zo groot als Arnhem Centrum met net zoveel schapen als daar mensen lopen op zaterdagmiddag. Vind dan je mama nog maar eens terug. :-( Het is hem vast gelukt...
Bij terugkomst op de camping bleek dat een van de achterbanden lek was. Oeps... Gelukkig heeft de road service die alweer gemaakt.

Vandaag ons laatste dagje Wanaka. Vanmorgen even het centrum in geweest en de rest van de dag niks gedaan. Heerlijk! Al dat reizen is fantastisch, maar rust hoort er ook bij. Morgen gaan we weer verder, naar Milford Sounds, oftewel de fjorden van Nieuw-Zeeland.

Liefs Angelo en Nicolette

• 09 December 2014 - 08:00

Evelien:

Wauw dat water!! ziet er vet chemisch uit haha. Enjoy nog FF!!

• 10 December 2014 - 23:40

Danielle:

Lieve Angelo en Nicolette,

Ieder reisverslag blijft een feest om te lezen, wauw wat maken jullie ongelooflijk mooie dingen mee. En de foto's..letterlijk adembenemend!! Geniet lekker door van al het moois down under :-)

Liefs van ons

• 12 December 2014 - 15:25

Harrie:

Kijk Ang er is iemand die je wil scheren lees ik hierboven!!

• 13 December 2014 - 10:52

Angelo:

Ik zie het ja! Ik wil scheren met je mee. Lijkt de Louis van Gaal van Amerika wel!