De eerste dagen Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Hokitika, Nieuw Zeeland van Nicolette Hoefsloot - WaarBenJij.nu De eerste dagen Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Hokitika, Nieuw Zeeland van Nicolette Hoefsloot - WaarBenJij.nu

De eerste dagen Nieuw Zeeland

Door: Nicolette

Blijf op de hoogte en volg Nicolette

04 December 2014 | Nieuw Zeeland, Hokitika

Na Australië is het tijd voor ons laatste land, Nieuw Zeeland! Allebei nog nooit geweest en erg benieuwd. Veel over gehoord, vooral dat er zoveel mooie natuur is. Kom maar op!

Woensdagavond 26 november laat geland in Christchurch, donderdagochtend hebben we onze camper opgehaald bij Britz. Na 2 uur wachten (!!) konden we eindelijk aan ons Nieuw Zeeland avontuur beginnen! Onze laatste 4 weken vakantie... Opeens gaat het vlug.
We hebben ervoor gekozen om alleen op het Zuidereiland rond te touren. We gaan vanaf Christchurch tegen de klok in het eiland rond.

Onze eerste stop is Kaikoura. We hebben hier van erg dichtbij verschillende walvissen gezien. Zo indrukwekkend groot! En we hebben hier het meest fantastische ooit gedaan: met wilde dolfijnen midden op zee gezwommen! Iets wat we nooit meer zullen vergeten! We gingen met een boot mee, samen met 11 anderen. Allemaal hadden we een wetsuit aangekregen, een snorkelset en zwemvliezen. Eenmaal op het water werd een groep dolfijnen gezocht. Toen deze was gevonden werd er getoeterd en moesten we allemaal meteen van de boot het water in. Angelo en ik vonden het allemaal best spannend! Die dolfijnen zijn best groot! (1.65-1.95 m en 70-90 kg) En wij moesten daar zomaar tussen duiken! Maar toen we eenmaal aan de dolfijnen en de watertemperatuur gewend waren (15 °C!!) was het zo bijzonder!! Met de duikbril en snorkel onder water, en elke keer kwamen er dolfijnen onder ons door zwemmen. Heel dichtbij en heel veel! Ze keken ons allemaal met 1 oog aan en de dolfijnen lijken de hele tijd te lachen! Echt heel speciaal! Dolfijnen schijnen ook via een soort sonar te kunnen zien dat een vrouw zwanger is. 1 dolfijn liet haar buikje zien. Toeval? ;-) We zijn 3 keer het water in geweest en de dolfijnen bleven elke keer heel lang bij ons. Echt een hele bijzondere ervaring. :-D

We zijn ook een nachtje in French Pass geweest, in Marlborough sounds. Een onverharde weg van 1,5 uur met geweldige uitzichten over weiland, bergen en zee. In het dorp French Pass wonen 6 mensen. Heel klein dorp met alleen een campingplaats aan zee en een tankstation met winkeltje. Er was een bosbrand op het moment dat wij er waren en er zijn 3 blusheli's ruim 4 uur bezig geweest met blussen. De wind stond gelukkig van de camper af dus we konden rustig blijven zitten en hadden goed zicht op de heli's die water uit zee haalden en het vuur blusten.

Vervolgens doorgereden naar Farewell Spit, helemaal in het noorden van het eiland. Hier hebben we een wandeling van 3 uur gemaakt, dwars door een weiland en over heuvels met weer fantastische uitzichten over zee! Daarna verder naar Kaiteriteri, een plaatsje aan de noordkust. Hier hebben we gister een boottocht gemaakt. Deze boot bracht ons naar Anchorage bay. Onderweg wat zeehondjes gezien die lekker lagen te genieten van de zon. Vanaf Anchorage bay hebben we een wandeling gemaakt van 1,5 uur. We werden later opgehaald door een catamaran en zijn in 3 uur teruggevaren naar Kaiteriteri. Helaas was de zon die 's ochtends zo heerlijk scheen in de middag verdwenen, en werd het wat koud op de boot. Maar een dekentje en een kopje thee hield ons lekker warm. :-)

Vanmorgen weer in de camper gestapt en naar Hokitika gereden. Daar zitten we nu weer in ons campertje met de kachel aan.
Het is hier best fris. Niet te vergelijken met Nederland natuurlijk, maar rond de 18 graden. Vandaag de hele dag regen gehad. Als het goed is gaat morgen de zon weer schijnen. Voor even...

Tot over een paar weekjes! XX Angelo en Nicolette

• 05 December 2014 - 14:01

Liesbeth:

Lieve Angelo en Nicolette
    Het is iedere keer een mooi reisverslag van jullie ,wat ik met veel plezier en ademloos lees en steeds weer naar uit kijk.
    Met prachtige foto's! Geniet nog een paar weken van al dat moois. Groetjes buuf L.

• 07 December 2014 - 08:20

Thelma:

Oh jee brrr 18 graden!!!

• 07 December 2014 - 08:23

Thelma:

Ok, de rest van mijn reactie is weg...
    Om een lang verhaal kort te maken: bijzonder en gaaf met de dolfijnen zwemmen en nog lekker genieten samen. Xxx

• 12 December 2014 - 02:02

Wilbert:

heb jij gesegd dat ik een lul was. . . . . ?

• 12 December 2014 - 02:02

Carel:

nou ja , lul lul lul ....

• 12 December 2014 - 06:16

Angelo:

Hahahaha!

• 12 December 2014 - 15:39

Harrie:

Mooi zeg van die dolfijnen! Toeval bestaat niet he Nic.!