Adelaide en Flinders Ranges - Reisverslag uit Sydney, Australië van Nicolette Hoefsloot - WaarBenJij.nu Adelaide en Flinders Ranges - Reisverslag uit Sydney, Australië van Nicolette Hoefsloot - WaarBenJij.nu

Adelaide en Flinders Ranges

Door: Nicolette

Blijf op de hoogte en volg Nicolette

24 November 2014 | Australië, Sydney

Hallo allemaal, tijd voor weer een nieuw verhaal. De afgelopen weken veel in de middle of nowhere geweest met beperkt internet dus weinig kans gehad.

Na onze outback ervaring zijn we naar Adelaide gevlogen. Wat een heerlijke stad is dit. Misschien komt het omdat we een week in niemandsland hebben gezeten, maar het is heel fijn om weer even in de bewoonde wereld te zijn. ;-) Ook de temperatuur is hier een stuk beter. Van 40 graden naar 25. We zaten in een prachtig hotel, een oud bankgebouw met in het midden een tuintje. De volgende dag hebben we onze auto opgehaald. Dat was nog een hele tour! Er was een kerstparade in de stad dus de halve stad afgezet. Maar met Angelo zijn gevoel voor richting hebben we het gered. Op naar Flinders Ranges National park.
We hebben eerst overnacht in Wilpena. De berg Wilpene Pound ziet eruit als een omgekeerde kom van een hand. Voor 169 dollar pp kan je hier overheen vliegen met een helicopter. In totaal 8 minuten. Vonden we net iets te duur. ;-) Maar we hadden een 4WD auto en hebben zelf een route gevolgd van 4 uur. Onderweg erg veel kangoeroes en emoes in het wild gezien! Ze zitten gewoon naast de weg en gaan echt niet aan de kant. Daardoor liggen er ook heel veel dode op de weg.

Onze volgende stop was Arkaroola. Van Wilpena naar Arkaroola is het 3 uur over een 4WD track. 180 km gereden en wel 1 auto gezien!! Ook geen bereik met de telefoon dus je moet er niet aan denken hier pech te krijgen met je auto.Toen we even uitgestapt waren om weer te genieten van een prachtig uitzicht zag Angelo een bult op de voorband... oeps! Voorzichtig doorrijden en hopen dat we geen klapband krijgen. Gelukkig zonder problemen in Arkaroola aangekomen. Het klinkt als een plaatsje, maar eigenlijk is het alleen een met restaurant en een klein winkeltje, wat kamers en een kampeerterrein, een tankstation en een autowerkplaats ernaast. Alles van 1 familie die midden in niemandsland woont. We hebben daar met een gids de ridgetop tour gedaan naar Sillers lookout. Met een 4WD 21 km omhoog over een soort weg, vol met rotsen en stenen. Eigenlijk geen weg te noemen. Het uitzicht was GEWELDIG! We konden heel ver alle kanten op kijken. Daarna weer 21 km over de hobbels naar beneden... Erg blij toen we weer beneden waren. Behoorlijk door elkaar geshaked!
We hadden afgesproken om 's avonds met een telescoop naar de sterren te kijken. We hadden de eerste avond al buiten vol verwondering naar boven gekeken... zoveel meer te zien dan in Nederland! Onvoorstelbaar mooi! Helaas was het de 2e avond bewolkt zodat het niet doorging. Erg jammer. De volgende dag doorgereden naar Parachilna. Weer 120 km dirtroad zonder bereik en amper medeweggebruikers. Gelukkig daarna weer asfalt en wat meer mensen om ons heen. Parachilna zelf is ook niet meer dan het Prairie hotel en een aantal containerwoningen. Ontzettend leuk ingericht hotel met een erg vriendelijk gastheer die de paar aanwezige gasten aan elkaar voorstelde.Erg gezellige sfeer!

Daarna weer teruggereden naar Adelaide om de volgende dag weer door te vliegen naar Melbourne. Jaja, zo verslijten wij in een rap tempo heel wat kilometers! Op het vliegveld werden we aangesproken door een aardig oud stel. Waar we vandaan kwamen, waar we heen gaan, wat we thuis doen en wat we van Australië vinden. De mensen hier zijn zo aardig! Erg geïnteresseerd en heel vriendelijk. In Nederland zijn de mensen veel meer met zichzelf bezig lijkt het wel. We hopen deze Australische mentaliteit een beetje mee te nemen naar Nederland.

De reis Melbourne Sydney vinden jullie in het volgende verslag. We zitten nu in Sydney (geweldige stad!) en de wifi in het hotel is niet zo goed. Foto's volgen (waarschijnlijk) later.

Dikke kussen vanuit hier!

• 25 November 2014 - 16:42

Nicolien&Andries:

Gaaf hoor!! Jullie maken zeker genoeg kilometers, als het maar mooi en leuk is!!
    Die mentaliteit moeten jullie zeker mee nemen naar Nederland, zal ons hier goed doen!!
    Liefs X

• 30 November 2014 - 15:53

Evelien:

wauw wat een uitzichten, geniet maar van het mooie weer. Hier is het vet koud!!!
    op naar de laatste weekjes! geniet ervan
    Dikke kus