De eerste weken Australië - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Nicolette Hoefsloot - WaarBenJij.nu De eerste weken Australië - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Nicolette Hoefsloot - WaarBenJij.nu

De eerste weken Australië

Door: Nicolette

Blijf op de hoogte en volg Nicolette

01 November 2014 | Australië, Alice Springs

Na Azie is het tijd voor Australië, iets waar we beiden erg naar uitkeken. Angelo omdat hij al meerdere keren verliefd is geworden op dit land, ik omdat ik er al zo veel mooie verhalen over heb gehoord.
Vanuit Cambodja zijn we via Hong Kong naar Australië gevlogen. Aangekomen in Perth, Australië werd het even spannend. We kwamen zonder problemen door de douane, visum was geregeld. ;-) Daarna met de koffers langs de douane. Wij werden, samen met wat anderen, uit de rij gepikt en moesten met onze tassen naast ons in een rij gaan staan. Een douanier liep met een hond (een superschattige zwarte labrador!!) langs onze tassen en de hond snuffelde uitbundig. We wisten zelf natuurlijk dat we niks te verbergen hadden, maar wie weet wat iemand anders met je tas uitspookt... De hond snuffelde extra lang bij mijn rugzak maar dat was logisch... Er zat een broodje in! Daarna liep het hondje gelukkig weer verder. Alles was goed.

Perth is een hele mooie, schone en rustige stad. We hebben wat gewandeld, gewinkeld en hebben de 2e dag een whale watch tour gedaan. Het walvissenseizoen is van september tot december dus we hadden grote kans een walvis te zien. En die hebben we ook gezien! Meerdere zelfs! Helaas kon de boot niet heel dichtbij komen maar van een afstandje hebben we een mooie show gezien van een moeder walvis met jong.

De volgende dag naar Darwin gevlogen. Hier hadden we een huurauto en zijn we naar 3 verschillende nationale parken geweest. We begonnen in Kakadu National park. Wat een verschil met Perth zeg! Daar was het 24 graden, in Darwin 40! Deze maand is de opbouw naar de monsoon, de storm die in november in Darwin losbarst. Om te voorkomen dat er door de bliksem veel bos in brand vliegt worden er nu af en toe stukken bos gecontroleerd in brand gezet. Zo ook een stuk waar wij langs reden. Overal zijn 2 baanswegen en je komt weinig mensen tegen onderweg. De rook hing behoorlijk over de weg heen en het werd steeds donkerder om ons heen... Links van ons zagen we een groot vuur op zo'n 75 meter afstand. We moesten deze weg hebben, er was geen andere weg dus voorzichtig doorgereden. Gelukkig zagen we het verderop weer wat lichter worden en konden we doorrijden.
In Kakadu hebben we een paar prachtige uitkijkpunten bezocht. 1 om 1 uur 's middags, wat achteraf niet heel slim was omdat we in 40 graden een berg gingen beklimmen. Maar het uitzicht was heel mooi! We hebben ook een boottocht gemaakt over de East Alligator River. En er waren veel krokodillen aanwezig! Niet te geloven! Gelukkig was het middag en was het te warm voor de crocs om zich te bewegen. Daarna naar Ubirr, een grote rots midden in de natuur. Wow... om stil van te worden, wat een uitzicht! En een prachtige zonsondergang! Er werd zelfs iemand ten huwelijk gevraagd boven op de berg. Nee, ik niet, dan hadden jullie het natuurlijk allang gehoord! ;-)

Daarna doorgereden naar Nitmiluk National Park, Katharine. We zaten in een stacaravan op een camping waar wilde walibies rondhuppelde. Heel gaaf om 's ochtends wakker te worden met een walibie voor je deur. Ook hier hebben we een boottocht gedaan, over de Katharine Gorge, tussen de rotswanden in. Weer zoiets ongelooflijk moois! We werden er stil van. Wat een prachtige natuur hier! En we zijn net een week in Australië! Wat gaan we allemaal nog zien? In de middag zijn we naar Katharine gereden, op aanraden van een 'local'. Hij raadde ons aan naar de Hot Springs te gaan. Dit was heerlijk! Natuurlijke warmwaterbronnen midden in de Australische natuur.

Tot slot verder gereden naar Litchfield National Park. We kregen hier een uograde van onze kamer, omdat er een groep jongeren arriveerden die misschien wel wat lawaai zouden maken. Dus in plaats van een gewone kamer hadden we een spa room. Een jacuzzi op het balkon aan het meer. Niet verkeerd. Aan het eind van de middag vanuit de jacuzzi de zon zien ondergaan in het meer. (We hebben heel wat romantische momenten hier.)
Natuurlijk ook nog veel gezien in Litchfield National Park. Termietenheuvels van wel 5 meter hoog en prachtige watervallen waar we in hebben gezwommen.
Ook kennis gemaakt met dieren waar we iets minder enthousiast van werden... Op een openbaar toilet zat een spin van zeker 12 cm, lekker te zitten op de muur. En ze zijn er nog veel groter vertelde iemand.... Top! Had ik toch liever niet geweten. Wat je niet ziet... bestaat niet! ;-)
's Avonds op de kamer kwamen we andere diertjes tegen die we liever ook niet wilde zien; kakkerlakken! Eerst dachten we dat er maar 1 was, in de prullenbak, dus die buiten gezet. Toen we net in bed lagen en wilde gaan slapen hoorde we een soort knagend geluid. Toch maar even het lampje aan gedaan en toen kroop er een kakkerlak over de bedrand! Ieuw! Geprobeerd te vangen, maar het bleken er meer te zijn! We zijn naar de receptie gevlucht en mochten in de kamer ernaast slapen! Heel fijn. Toch niet echt rustig geslapen die nacht...

Na de parken was het weer tijd om terug te rijden naar Darwin city. Daar zijn we naar een avond markt gegaan. De laatste van het seizoen en heel erg druk, maar super gezellig. Veel kraampjes met eten en kleding. Er was ook een man die op 4 didgereedoos speelden, gaaf! Samen met een drummer maakten ze er een hele leuke show van. Ook nog naar het strand van Darwin geweest en even gezwommen.

En vandaag weer doorgevlogen naar Alice Springs. Morgen vertrekken we voor een 5 daagse tour in de outback. We zijn heel benieuwd!

Zoals jullie kunnen lezen, we genieten volop en hebben het ontzettend naar ons zin!
Veel liefs en een dikke kus,

Nicolette

• 04 November 2014 - 21:54

Gretha Boerboom:

Hoi angelo en Nicolette wat een avontuur. Wat zullen er veel mensen jaloers op jullie inclusief ik geweldig hoe je het kunt vertellen we wensen jullie nog heel veel moois. Toe. Liefs. Van de boerboompjes en natuur lijk fenna

• 05 November 2014 - 17:21

Andries & Nicolien:

Super gaaf verhaal weer! Klinkt echt zo fantastisch! Blijf geniet, maar weet zeker dat dat gaat lukken!!

• 07 November 2014 - 10:20

Evelien:

Wat een super mooie reis maken jullie toch!! Ben helemaal niet jaloers.....!
    Maar aan de andere kant de beesten mag je daar houden ;-).
    Geniet ervan!! En Angelo, wanneer ga je haar romantisch te huwelijk vragen ;-). Heb wel zin in een feestje.
    dikke kus Eef en Dennis en Luuk

• 09 November 2014 - 12:11

Femke:

Wat hebben jullie gave dingen gezien en gedaan!!! Geniet lekker samen. Kus fem

• 11 November 2014 - 15:35

Hedwig:

Ooooh...dikke WAUW! Komt al het moois nog wel binnen? Het houdt niet op!! Super! Dikke knuf voor jullie!