Cambodia - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Nicolette Hoefsloot - WaarBenJij.nu Cambodia - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Nicolette Hoefsloot - WaarBenJij.nu

Cambodia

Door: Angelo

Blijf op de hoogte en volg Nicolette

12 Oktober 2014 | Cambodja, Khett Siem Reab

Leuk om al jullie reacties te lezen! We zijn echt mega aan het genieten van onze reis tot nu toe. We hebben het gevoel dat we al 7 weken weg zijn maar het is 'pas' 3 weken. Hier nog een paar foto's van wat we hebben meegemaakt. We zaten dus in een fantastisch resort voor een paar dagen. Beetje boekje lezen en elkaar een beetje vervelen hahaha! Vy, de ober van het restaurant heeft ons een ochtendje meegenomen in zijn tuk tuk. We zijn naar een beeldhouwerijtje geweest. We zouden wel zo'n boeddha willen voor in de tuin. Het blijkt allemaal moeilijk om dat te exporteren naar Nederland. Je moet dan veel papierwerk verrichten. Blijkbaar zit de overheid toch overal tussen in dit voorheen communistisch land. Daarna zijn we nog aapies wezen kijken. Erg leuk! We hebben ze een paar heerlijke banaantjes gegeven.
Vy vertelde dat een rus 1 van de eilandjes voor de kust had gekocht. Ik had al zoiets in de lonely planet gelezen. Ze zijn nu een groot resort aan het bouwen. Deze rus had blijkbaar nog wat zwarte russische olie roebels over en dacht; 'ah weet je wat, ik bouw er gewoon een brug naartoe!!' Echt ongelofelijk hoe lomp... de cambodiaanse mensen die normaal met hun eigen boot mensen vervoerden naar het eiland zijn maar gaan vissen voor de kost. Zie foto's.
Ook zijn we alvast in de aanloop naar Australie een echt australische gozer tegengekomen. Ik heb me kapot gelachen! Hij had in Kampot (het dorpje waar wij na 1,5 dag met piepende banden zijn weggereden omdat er zo weinig te doen was) een tuktuk gekocht en die omgebouwd tot campervan!! Hahahaha! Zo'n brommetje met een karretje erachter. Hij legde zijn backpack in het midden waar je je voeten neerzet. Daar bovenop de 2 rugleuningen van de zittingen en je hebt een soort van lang matras! Hop, gordijntjes dicht, klamboetje over je heen en slapen. Ik zou na 1 nacht al een dubbele hernia overhouden. Hij hing al 36 dagen in Kampot in dat backpackershostel, beetje blowen, en had nog 11 maanden over. Die gaat met dat ding door Cambodja en Vietnam scheuren. Ik dacht dat ik niet meer bijkwam. "Just go and see what's happening, mate". Hahaha!
Ok, tot zover weer even. Groetjes!

• 12 Oktober 2014 - 17:38

Marjolein:

wow, dat ziet er heerlijk uit!

• 12 Oktober 2014 - 18:16

Justin En Petra:

Super leuk om jullie verhalen te lezen en zo een klein beetje met jullie mee reizen. Mooie foto's!
    Blijf samen genieten!
    En Nic, alvast van harte gefeliciteerd met je verjaardag!
    Veel liefs en knuffels uit Zoetermeer!

• 12 Oktober 2014 - 19:01

Dorien Bouma:

Wouw, dat ziet er allemaal goed uit zeg. Lekker gebruind en ontspannen, dat doen jullie goed. Geniet ervan en blijf ons regelmatig op de hoogte houden. We missen jou en Fenna wel hoor, maar we slaan ons er wel doorheen. Er zitten tenslotte alweer 3 weken op. Ik zag dat je bijna jarig bent Nicolette: alvast Van harte gefeliciteerd en een prachtige verjaardag gewenst! Groetjes van Dorien, Anne, Bello en Fikkie!!!!!

• 12 Oktober 2014 - 20:37

Nicolien & Andries:

Weer een leuk verhaaltje! Vooral de foto's zijn gaaf! Blijf genieten!
    Liefs kus Nicolien & Andries

• 12 Oktober 2014 - 22:32

Thelma:

Lekker relaxen!

• 12 Oktober 2014 - 23:01

Ans:

Angelo en Nicolette kort maar krachtig super leuk om te lezen dat jullie daar heerlijk genieten. de foto's spreken voor zich!! veel liefs van ons Xxx

• 13 Oktober 2014 - 12:45

Harm, Thelma En Meeke:

Van harte gefeliciteerd lieve Nicolette. Fijne dag vandaag!

• 13 Oktober 2014 - 12:54

Harm, Thelma En Meeke :

Haha een dagje te vroeg!

• 13 Oktober 2014 - 13:23

Madelon En Peter:

Superleuk om jullie avonturen te lezen. Mooie foto's! Geniet daar, en alvast gefeliciteerd Nicolette! Maak er een topdag van morgen! Liefs van ons

• 13 Oktober 2014 - 17:44

Ineke Temming:

Mooi verhaal weer, met prachtige foto's. Dank je wel. Gefeliciteerd met je verjaardag, morgen. Maak er een leuke dag van samen! Groetjes, ook van Hans, liefs, Ineke.

• 14 Oktober 2014 - 11:33

Harrie:

Mooi Ang je te verwonderen, te ergeren en te amuseren om de dingen die je onderweg tegenkomt. Die Australier moet eigenlijk met die TukTuk even die brug over!

Have fun en van harte met je meissie!

• 14 Oktober 2014 - 11:40

Bas:

Zo zeg, even bijgelezen. Van Marjolein natuurlijk al een en ander gehoord, maar nu krijg ik ook het gevoel erbij. Wat een reis zeg: ben jaloers!

Nic, geniet vandaag van je verjaardag, omgeving en van elkaar natuurlijk.

Cheers!

Bas

• 17 Oktober 2014 - 15:56

An Van Herck:

oh, wat een leuke foto's. Vooral die Plakki plakki! Ik vond al die gekko's zo mooi om te zien met hun rare 'tenen'. En inderdaad wel erg lomp van die rus, ziet er zo abnormaal uit om opeens zo'n brug te zien, lijkt wel gephotoshopt (of hoe schrijf je dat) Geniet nog van jullie lekker lange vakantie!!

• 17 Oktober 2014 - 22:42

Drostabosta:

Wat een prachtige brug! Russen zijn echte bruggenbouwers...willen mensen echt verbinden,zie hier weer een mooi voorbeeld! Laterr!

• 24 Oktober 2014 - 10:30

Femke:

Wat heerlijk zeg!!! Genieten!